Regen, regen, regen

2 augustus 2023 - Offenburg, Duitsland

Hoi volgers,

We zijn vertrokken uit het zwarte woud. Veel regen gehad. Gisteren hebben we de beren met rust gelaten en zijn we naar de thermen geweest. Was een beetje thermea2000 in het klein. Dus met therminale baden met therminaal water en een aantal sauna”s met aufguss. De opgiet was goed. Sauna’s en zwembadje prima. Jammer dat het brubbelbad niet brubbelde. Ze noemen dat feuertopf, tenminste dat was de naam die op het bordje boven het brubbelbad dat niet brubbelde stond. Ach ja. Was een lekkere rustige dag.
Vandaag vertrokken om nog een paar dagen aan de moezel te verblijven. In offenburg even van de snelweg af om te tanken en nog de laatste  boschappies te doen. Daar kreeg ik een bericht binnen van oranje weercode in oosten van het land. (In nederland red.) met pittige onweersbuien en een tornado net over de grens in duitsland was niet uitgesloten zei den app. Het moezelgebied viel net buiten de getekende cirkel waarvoor oranje weercode was afgegeven. Dat gaan we dus niet doen. PlanB uit de kast gehaald. We rijden richting echternach. Nieuw plan stuurt ons weer richting stressburg. In het heengaan al 60 km moeten omrijden rond stressburg. Nu alweer probleem rond stressburg. Werken aan de brug over de rijn. Maximale breedte 2,20 meter. Dus te smal voor onze camper. Omleidingsborden doen de fransen niet aan. Zoek het maar uit roepen ze. Gelukkig heeft Lientje de kaart voor haar en leidt ze ons toch via een andere route over de rijn. Goed gedaan liefie. Dus naar echternach. Oeiaa morgen in de namiddag regen en blitsemfliksen zegt dezelfde app rond echternach. Pfffff we zijn het beu. Vanavond ergens overnachten in de buurt van echternach en morgen naar huis. 2 dagen eerder dan gepland. 2 dagen eerder weer terug bij de poesjes. 2 dagen eerder weer cloudje ophalen door jos en marleen. Tis goed geweest. Jos, marleen en lientje al verkouden geweest. Mooie vakantie gehad, veel gelachen, veel bergop geklommen, lekker gezwommen, goed gegeten, bootje gevaren, veel gezien….

Resten mij nog enkele vragen.

• hoe zit het met het grondwaterpeil?
  • klagen de boeren nog niet dat het te nat en te koud is?
  • hebben we dat slechte weer te danken aan de klimaatopwarming of steven we af op een nieuwe ijstijd?
  • waarom is de diesel in 2,5 weken tijd met bijna 20 cent opgeslagen? (1,58 betaald in duitsland 2,5 weken geleden…..1,78 vandaag betaald)

jaja ik weet het wel, een betere wereld begint bij jezelf. Op dit moment zit het cynisme nogal hoog. Komt mss ook omdat we in frankrijk over de peage wegen rijden.

De belangrijkste vraag bijna vergeten. Wie heeft de meeste punten gescored bij prijsvraag? Zoals eerder aangegeven mochten jullie de punten zelf bijhouden om ruzie te verkomen. Ik ben benieuwd. De prijzen zijn uiteraard weer fantastisch dit jaar. Meer verklap ik nog niet.

bonjour

1. Ingrid:
    2 augustus 2023
    Ah weer bijna thuis na ein sjunne vakantsie!
    Nog ein goeie thuisreis! Vandaag weer veel regen hier dus weer een dagje sauna en warempel nog een half uurtje in de zon gelegen (wel met veel wind).
    Qua punten kom ik uit op 2,25 punt 👊 is dat voldoende voor lekkere dropjes? 😅
  2. Miranda:
    3 augustus 2023
    Tja, die weercodes, mijn ervaring is dat ze meestal niet kloppen. Of helemaal niet of niet voor het opgegeven moment of de datum. Vroeger overleefden we zonder weercodes, hitteplan en noem maar op. En hadden er dus ook geen stress van. Dus niet teveel van aantrekken, want je wordt er niet goed van. Fijn dat jullie mooie vakantie hebben gehad! En ik ben de tel kwijt geraakt van de punten, zoveel, zeker 3! Goede terugreis nog en geniet van het weer thuis zijn en de rest van de vakantie, komende week wordt het weer beter (in ieder geval tegen het einde van de week 😁 liefs uit Sittard
  3. Jp brands:
    3 augustus 2023
    Ja ik weet het van die weercodes. Zitten er vaak naast maar beter vermijden mochten ze toch een keer gelijk hebben. We zijn op de camping in italie een koppel tegengekomen die een hagelbui hadden meegemaakt. Veel deuken in de auto, dak van caravan leek wel een golfbaldak geworden. Dus we zijn voorzichtig geworden zeker met een nieuwe camper
  4. Jos Mellaerts:
    3 augustus 2023
    gij kunt toch schoen blochs schrijve !