Las vegas wynn hotel

29 november 2021 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Voila, we zijn weer terug in onze camper na 2 nachten op de strip te hebben gelogeerd in het Wynn hotel.
Laten we beginnen met onze reis van de camper op de camping naar de strip. Eerste stop was de bekende south outlet wall. Vergelijkbaar met maasmechelen village maar dan overdekt. Prijzen zijn nog altijd absurt laag naar onze standaarden toe. $30-35 dollar voor originele Levis broeken of Lee wrangler. Sketchers voor minder dan $60 dollar. Plus het feit dat het een dagje na black friday was. Nog steeds dezelfde kortingen maar veel minder druk (zei zelfs het winkelmeisje). Leuk om kleertjes etc te kopen. Voldaan met onze tassen vol kleren de deuce (een bus die voor het grootste gedeelte alleen weg en weer rijd over de strip en iets daarbuiten) gepakt richting de strip. Met onze zakken het decadente Wynn hotel binnen gewandeld om in te checken. De kamers hadden we “gewonnen” door veel te spelen in een casino spel van Wynn zelf. Dus waren bijna gratis voor ons. Aan de desk meteen gevraagd voor een upgrade van de kamer. Is goei zei manneke, gaan we regelen. Kamer 1 van Lientje was op verdieping 7. Mijne originele kamer (kamer 2) was ook op verdieping 7 maar met upgrade zat ik meteen een paar verdiepingen hoger. Verdieping 55 om precies te zijn. Dus Jos en Marleen naar kamer 1. Lientje en ikke naar kamer 2. (Prachtig uitzicht op stukje strip, de golfbaan van de Wynn met op de achtergrond de bergen rondom las Vegas.) Volgens Jos hadden ze wel best eerst de ramen moeten kuisen, en ik was het er mee eens. Maar kom. De zonsopgang boven de bergen was meer dan de moeite. De bediening van de gordijnen, lichten etc ging via Alexa van Amazone. Al ging dat niet altijd even goed. Alexa deed haar best, “alexa turn on the lights” en de lichten floepten aan, “alexa what’s the time” en we kregen de tijd te horen. “Alexa, open the drapes” en de gordijnen zouden eigenlijk open moeten gaan. Soms ging dat goed maar vaker kregen we te horen, “uhm the drapes are not responding”. Och ja kan niet altijd kermis zijn he.  Awel ingecheckt en daarna verder de strip gaan ontdekken. Voor Jos en Marleen was het een eerste bezoek maar voor Lientje en ikke reeds bezoekje no. 3 aan de strip. Van de Wynn gewandeld naar de palazzo en binnendoor naar de venetian gelopen. Marleen dacht dat ze weer buiten liep maar nee, we waren nog steeds binnen al keken we naar een mooie sterrenhemel. Daar wat gaan eten op een foodcorner en zoals de naam al zegt food voor ieder wat wils en dat kan je dan nuttigen op het midden terrein. Uitzocht was perfect en de rokjes van de meisjes erg kort, als ze van onder aan trokken was het van boven te kort en omgekeerd. Maar ons hoorde je niet klagen. Inmiddels al 20 uur in de avond dus tijd om naar het water spektakel te gaan kijken bij de Bellagio. De deuce opgestapt en voor de Bellagio uitgestapt alwaar de watershow net was gestart, een waterspektakel van fonteinen en lichten op muziek. Over een lengte van wel 300 feet en een hoogte van meer dan 150 feet. Geweldig mooi. Vandaar terug gewandeld naar ons hotel. We hadden al ene hele dag getjoold en onze voettekes deden zeer. Lientje in badje gaan zitten en ikke nog effe naar beneden om wat geld van onze trip terug te verdienen in het casino. Na een goed anderhalf uur stond de teller op $320 winst. Nog effe verder gespeeld en met een goed gevoel en $220 rijker terug naar de kamer gegaan. Tegen 11 p.m. lag ik naast Lientje die al in slaap was gevallen na de vermoeiende dag. (Ging zeer goed met pootje zoals ze zelf steeds zegt) om 6:30 gordijnen geopend om naar de zonsopgang te gaan kijken. Vanuit bed “alexa open the drapes” geroepen en als antwoord “ uhm the drapes are not responding”. Knopje naast het bed werkte gelukkig wel. Unieke ervaring die zonsopgang boven de bergen te zien vanuit ons bed. Douchke gdaan en tegen 9 a.m. naar de kamer van Jos en Marleen. Ontbijt bij dennies maar daar stond al een lange rij te wachten. Dan maar de subway. Vandaar naar m&m op de strip, 5 verdiepingen m&m goodies. Een pyjama Kirsten daar al bij een eerder bezoek gekocht. Daarna naar de aerle shop voor undies voor de dames. Daarna Via New York, New York naar hardrock cafe alwaar we een lunch hebben genomen. Terug de deuce genomen en uitgestapt bij de forum shops at Caesars Palace, de hoofd ingang waren ze aan het verbouwen maar de entree is nog steeds stunning. Via HK van Gordon Ramsey naar de forum shops. Echt ongelofelijk was mensen daar kopen bij Luis Vuitton, Rolex, Breitling, kimimoto, chanell, gucci en weet ik veel wat voor een exclusieve shops. Ze stonden in de rij aan te schuiven om binnen te kunnen gaan. Volgens Jos stond bij de Rolex gene ene tussen die de juiste tijd aangaf dus daar hadden we niks aan. Zijn daarom ook niet naar binnen gegaan daar. Pffff koop je een klokje van meer dan $40000 en gaf niet eens de juiste tijd aan. Bij breitling idem. Rij voor de chanel dus daar ook niet naar binnen gegaan. De sjakossen van Luis Vuitton vonden we niet mooi dus die ook links laten liggen. Een kral van minimoto vond Lientje wel mooi maar stond gene prijs bij. Precies, ook daar niet naar binnen gegaan. Pffff flauw hoor om bij die mooie ketting van pareltjes en glinstersteentjes gene prijs  te zetten. Dan maar naar binnen bij de Angels van Victoria. Voor mooie undies en Bras. De undies hadden de dames al dus nu alleen de bras. Maten laten opmeten en daarna op zoek naar mooie bh’s ikke was de vertaler voor marleen en meisje die ons hielp vond dat prachtig. Mooie bras gepast en gekocht en daarna met ons hele hebben en houwe weer terug naar ons hotelleke. Effe gerust en daarna gaan eten bij een goede italiaan die we nog kenden van eerdere bezoeken in de Mirage. Effe zoeken en gevonden. Was helaas niet meer dezelfde eigenaar maar de pizza’s en pasta waren nog steeds heel lekker. Tegen 9 p.m. weer poempaf terug op ons kamertje in de Wynn. Goed geslapen, alexa voor de gek gehouden, “uhm I don’t understand your request”. Nog geprobeerd om haar NL of west vlaams te leren maar steeds “uhm…..”  eens goed gelachen met onze Alexa. Mooie zonsopgang en alexa opende voor ons te drapes. Vandaag uitchecken om 12 a.m. dus nog tijd genoeg. Eerst ontbijtje en gokje wagen. $100 Bill in dezelfde machine die me eergisteren ook geluk had gebracht gedaan en voor dat we ontbijtje hadden stond de teller al op $520 winst. Nog beetje verder gespeeld, Jos nog iets gewonnen, Lientje en Marleen beetje verloren maar met een totaal van ruim $700 pure winst uitgecheckt in de Wynn om terug te gaan naar onze camper op de camping. Een leuk avontuur gedurende 3 dagen op de strip bij een gemiddelde temperatuur van ruim 23 graden. We hadden het slechter kunnen treffen. Terug naar de camping met onze aankopen.
op de camping aangekomen ben ik nog even rondgelopen om naar de inmense bussen en trailers te gaan kijken. Is echt waanzin hoe groot dat deze zijn. Stond een bus met dubbele as met een eigen terras die vanuit de bus werd neergelaten. Ene bus met een remorke (ene drie asser) even hoog als de bus zelf waar ze een porsche en motor uit reden. 4 uitschuifbare units, ene gas bbq, ene oklahoma smoker, ene echte bbq (allemaal van weber uiteraard) en een vuurkorf. Echt waanzinnig. Oh ja, stonden nog een paar gokkasten bij de receptie. Had nog een briefje van $20 in mijn broekzak en liep naar buiten met $128. Een leuk bezoek aan vegas zal vandaag eindigen. Morgen naar Zion NAtional park. (Bryce park gaan we overslaan, daar ligt al veel sneeuw en ijzel dus niet geschikt voor ons beast).
oh ja, we raken nog steeds in de war met de amerikaanse maten, je hebt fl oz, oz, lb. Nog steeds geen idee hoeveel wat wat is.

gelukkig hebben we de omrekening van Fahrenheit naar celsius al onder de knie.

morgen hopelijk weer meer weer als we internet hebben……

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Miranda:
    30 november 2021
    Wat een prachtig verhaal weer, je hebt je beroep van schrijver gemist, Jean-Paul. En ook nog winst gemaakt bij de casino's, helemaal uniek! Heel veel plezier op jullie verdere trip, maar met een bezoek aan Zion gaat dat zeker lukken. Lieve groeten van ons aan jullie reisgenoten.
  2. Johan Ghesquiere:
    30 november 2021
    Amai, zo’ n lange brief...... zal vanavond eens lezen. Oef nu druk met keuken. Volgens foto zien jullie er super content uit. Voor JP tevreden......