Las vegas

26 november 2021 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Beste volgers,

we zijn alweer een week onderdbane in de USA. Vandaag een ritje naar las Vegas vanuit Amergosa valley. Een prachtige rit langs area 51, en nee we hebben geen aliens gezien noch gehoord en de ufo’s hadden ook gene zin om ons vandaag te begroeten. Maar kom, de chauffeur van dienst was ikke vandaag. Highway 95 dwars door las vegas richting Hoover dam. Best spannend om met ons beast door de drukte in Vegas te rijden richting hoover dam, maar ging prima. Eerst met het beast door de security, ik moest alle opbergvakjes openen en mens kwam zelfs binnen in de camper controleren op wapens en explosieven. Hij heeft gelukkig niks gevonden en we mochten doorrijden. Over de dam gereden met het beast en daarna parkeerplek zoeken en gelukkig reed er net iemand weg op een plek waar ik onze camper kon neerzetten. Het was best druk aan de hoover dam. Mond maskers op dan maar. Volgens de amerikaniers is hooverdam 1 van de 7 nieuwe wereldwonderen (van de twintigste eeuw weliswaar maar kom ze hebben gelijk). Er werd zoveel beton gebruikt als 21 empire state buildings. En bijna even hoog als de eifeltoren. Ja vergelijkingen maken daar zijn ze sterk in. We hebben een tour gemaakt door het visitors centre, helaas was een geleide tour vanwege krona niet mogelijk maar we kregen een goede inkijk in de bouw van de dam. Best wel weer indrukwekkend. Vandaar naar de camping oasis een goeie blok van las vegas boulevard verwijderd. Jawel, las vegas boulevard waarvan een kleine 7 kilometer ook bekend zijn als de strip. Het gedeelte waar de beroemde hotels/casinos gelegen zijn. We kunnen mandala bay zien liggen aan het begin van de strip maar te voet is het toch nog snel een dik uur wandelen. Maar de deuce brengt oplossing. Een bus die de strip aandoet, fremont street tot aan de north outlet. Ideaal voor ons dus. Morgen eerste bezoek aan de strip en dan kunnen we gelijk voor twee nachten inchecken in de Wynn. ( https://www.wynnlasvegas.com/rooms-and-suites/wynn-rooms/wynn-deluxe-resort )

hastalavista baby.

morgen weer meer weer.

1. Johan:
    27 november 2021
    Uw verhaal is mooi geschreven en voor ons kleine Vlamingen goed verstaanbaar. Dank u en doe zo voort
  2. Ingrid:
    28 november 2021
    Viva Las Vegas! Have fun en niet teveel aan die eenarmige machines gaan hangen 🎰