Pismo beach and monterey

9 december 2021 - Monterey, California, Verenigde Staten

Twee dagen geleden vertrokken uit malibu met ons beast richting pismo beach. Highway 1 blijven volgen tot aan pismo beach. Eerste tussenstop was santa maria. Je weet wel van dat liedje van roland kaiserhttps://www.youtube.com/watch?v=0oJ99THF4Rc. Dus eigenlijk liepen we rond in dit prachtige liedje. Super. Wij al zingend door het stadje gelopen. Eens goed kunnen lachen. Volgende stop was santa barbara. Daar de mission santa barbare bezocht.https://www.santabarbara.com/attractions/mission-santa-barbara/ Een missiepost uit de 18 eeuw. Daar heb ik een mooie kaars gekocht die bij thuiskomst een plaatsje zal vinden bij mama en papa. Schijnt dat op oprah winfrey daar ook een aardig optrekje (100 miljoen dollar) heeft vlak naast die van prins harry en meghan. Voor de rest een leuk plekje. Verder gereden naar pismo beach. We wilden een camping aan het strand. We hadden nog geen camping of rv ground gereserveerd dus op goed geluk op zoek naar een camping. Niet veel te vinden in pismo zelf dus beetje door gereden en daar kwamen we uit in port san luis. Een prachtige baai met een schitterend uitzicht en zeeleeuwen. Rv ground vlak aan de oceaan. Hoefden niet lang te twijfelen. Online inchecken en probeer dat maar eens zonder internet. Gelukkig blijven amerikanen erg behulpzaam en kreeg een tablet en kon online inchecken. Meteen kwam een madammeke ons goeie dag zeggen, waar we konden douchen, goed restaurantje en waar we konden ontbijten. Aswe vragen hadden konden we bij haar terecht. Zij beheerde die mooie plaatsjes. Gaan eten op de pier bij het aangewezen restaurantje. 4 tafeltjes binnen en nog meer tafels buiten maar aangezien het iets kouder was geworden naar de avond toe (schat dat het toch was afgekoeld naar slechts 15 graden celsius) toch maar binnen gaan zitten. Was nog 1 tafeltje vrij. Ons tafeltje dus. Alles vis dat de klok sloeg, verser kon het niet, lekkerder kon het ook niet. Heerlijk gegeten en gedronken. Weer terug naar onze rv langs de zeeleeuwen. Was mooi om te zien hoe ze bena vochten om een goed plekje om een ponton. En een leweit dat ze maakten.
de volgende dag verder gereden over de highway 1. Stukje was beetje pittiger, door de bergen en langs de zee. Jammer dat het een beetje bewolkt was maar de weg was prachtig. Veel gezien, mooie vergezichten en geweldige weg om te rijden. Af en toe een paar landslides waar de weg weg was maar meteen gerepareerd werd.  Onderdbane eens gestopt om te kijken naar een grote kolonie elephant seales in san simeon. https://highway1discoveryroute.com/activities/elephant-seals-san-simeon/ dag geëindigd op een mooie camping in monterey. Bekend van de grootste jaarlijkse autoveiling of the world.

morgen terug naar ons beginpunt van de reis. En als er internet is morgen weer meer weer.

cu all folks

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Miranda:
    9 december 2021
    Ohoh als het voor de rijken der aarden al de moeite waard is om er te wonen, zal het er zeker prachtig zijn. En het zit jullie zeker mee, met alle mooie uitzichten, goede plaatsen in op camping, in restaurant etc.. Je krijgt wat je verdient!
  2. Ingrid:
    9 december 2021
    Geweldig Highway 1 schijnt ook spectaculair te zijn. Lief dat je een mooie kaars hebt gekocht! Dikke knuffel oet ein koud en donker Sittard dus geniet nog maar van de prachtige kust richting SF!
  3. Johan:
    10 december 2021