SF 20 november

21 november 2021 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We zijn nog steeds in San Francisco.

De dag goed begonnen. We hadden besloten om de jetlag (9 uur vroeger dan bij ons) meteen goed uit te slapen. Om 11 uur wakker geworden, Marleen lekker badje gedaan, maar buiten werd het maar niet echt licht. Bleef donker buiten. Vreemd. Was toch al 11 uur.  Zou toch beetje licht buiten verwachten. Wacht effe, horloge stond nog op Belgische tijd. 11 uur in de morgen in België is gelijk ……. inderdaad 2 uur in de nacht in SF. Maar we waren allemaal klaar wakker. Tja de jetlag had ons goed liggen. Toch maar geprobeerd om nog een paar uurtjes te slapen. Uiteindelijk om 8:00 lokale tijd te voet naar Fisher’s wharf. De verschillende pieren aan de baai van SF. Onderdbane een lekker ontbijtje gedaan bij een italiaan met een griekse naam en muziek. Lekker en genoeg gegeten dus verder naar de baai gewandeld. De bekende SF trammetjes al voorbij zien komen. Doet heel nostalgisch aan. Mooi zicht. Nog kaartjes gekocht voor de hop on hop off bus. Nu nog kaartjes voor een bezoekje aan alcatraz. Gezocht maar niet gevonden, volgens locals moest je die kaartjes toch minstens 4 dagen op voorhand boeken. En daarbij, mensen stonden al meer dan een uur in een lange rij te wachten om de boot op te kunnen gaan. Dus niet iets waar wij ons aan wilden wagen. Stay safe…. Ondertussen een straal blauwe lucht bij een graadje of 68 buiten. Heerlijk weertje, lekker zonnetje en zeer helder weer dus uitzonderlijk goed zicht. Alcatraz goed zichtbaar net als de rest van de bay. Prachtige foto’s. Tegen 12 uur terug met het bekende trammetje. Ook een echte belevenis. De middag gaan we gebruiken om met de hop on hop off bus een tour te doen in SF. Laat die bus nou net voor ons hotelleke stoppen. Dus tegen 13:30 zaten we met een lekker ijsje op onze bustour door SF. Inclusief een ritje weg en weer over de golden gate. Geeft een apart gevoel om over deze veelbesproken brug te rijden. En nu ook weer een fantastisch zicht om downtown SF en zijn bay. De verdere trip was interessant onder het genot van een sappig en grappig verhaal van onze  bus chauffeur. Meer dan 2 uur rondgereden in de bus en afgestapt bij de Maze. Daar nog wat boschappies gedaan voor op de kamer. Daarna heeerlijk gegeten bij een grill restaurant en te voet terug naar het hotel gelopen. Voldaan op bedje met de voetjes omhoog naar het journaal en sport kijken. Tot morgen.