Toscane 2018 dag 2

1 augustus 2018 - Innsbruck, Oostenrijk

Beste volgers,

Dank voor de reacties. Altijd leuk om terug te lezen. Let niet op de spelfouten etc. ik heb ook verlof en de spellingscontrole in het buitenland werkt minder goed helaas. Het woord schnapps kent die wel gelukkig.

Gisteravond dus nog eine hefe weizen gaan drinken. Kwam Heidi nog langs met lokaal gebrouwen schnapps. Mochten kiezen, birne of kweepeer of zoiets. 4 glaasjes und eine prosit. De weizen smaakte heerlijk. De frisdrank ook.....uit pure beleefdheid de schnapps achterover gekapt. Er was veel lokaal volk op het terras. Dronken alles behalve de schnapps. Kwam Peter nog vertellen dat er een kans was dat herten en een oud reeds uitgestorven ras runderen 's morgens langs de omheining van het wildpark kon rondlopen. Deze morgen vlug gaan kijken naar de runderen en herten maar alleen ene ezel gehoord en ene zwarte puma poes die met een muisje aan het spelen was gezien. Nog een geluk dat lientje 'wilde' beesten tegenkwam in de douche cabine. De mot en de mug hebben het niet overleefd.

Na allen een verfrissende douche te hebben genomen zijn we deze ochtend rond 7:30 vertrokken. Innsbruck als einddoel voor vandaag. Ruim 400 km. Onderweg een ontbijtje genomen bij een gezellige duitse stubbe. Althans dat was de bedoeling. Het is een klein restaurantje langs de snelweg geworden. Was goeie duitse kost. Effe na de middag de duits/oostenrijkse grens gepasseerd. Blijft toch een mooi en fascinerend zicht. De bergen in oostenrijk. Ergens een lekkere " auf wiener" schnitzel gegeten. Was in orde. Rond 15:30 aangekomen op de rustige gelegen camping aan het vliegveld en de autosnelweg. Wel heel mooi zicht op de bergen rondom ons heen. Zonneke schijnt. Wat willen we nog meer?

Ik ben me nog aan het bedenken om op te gaan sommen wat we nog allemaal vergeten zijn, behalve shampoo, parasol, eigen hoofdkussen etc. maar ik ga jullie daar niet mee vervelen heb ik besloten. We hebben gelukkig ons goed humeur alle vier meegenomen.

Morgen ons eerste reisdoel in toscanie. Firenze waar we een drietal dagen zullen vertoeven.

Tot morgen.

1. Schone zussie:
    1 augustus 2018
    Heel leuk om de verhalen te lezen. Je hebt toch wel jouw favoriete short mee.
  2. Levi Ghesquiere:
    1 augustus 2018
    Het lijkt daar lekker frisser dan hier... Voldoende streekbiertjes mee?
  3. Miranda:
    2 augustus 2018
    De bergen in Oostenrijk zijn idd prachtig, die gaan de zussies ook binnenkort weer bewonderen, Ingrid over een paar dagen en wij met Oud op nieuw. Geniet van de reis en vakantie!
  4. Mia Brands:
    2 augustus 2018
    Van een goed humeur blijft het altijd gezellig ,