USA camper reis nov/dec 2021

20 november 2021 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Voila, we zijn er dan toch geraakt. Negatieve pcr-test , jippie alles in orde, we mogen vertrekken.

Donderdag middag vertrokken naar van de valk hotel schiphol. Daar de auto geparkeerd voor 22 dagen en een kort nachtje hotel met zicht op de landingsbaan. Om 5 uur opgestaan om de shuttle te pakken om 6 uur. Ingecheckt en omdat we alles goed hadden voorbereid, goed werk van Lientje, konden we vlotjes onze koffers inchecken en door de douane. Meteen gevraagd of we voorrang konden krijgen bij het boarden. (Lientje had haar krukken mee). Ook dat geen probleem en mens was zo vriendelijk om meteen aan te geven dat we in san Francisco ook hulp zouden krijgen bij de airport.
Vlieger was ene nieuwe 787 boeing. (https://www.airfleets.net/photo/KLM_PH-BKF_3431_b787.htm) mooi machine vloog goed wel maar twee motors. (Jos had nog gevraagd om er twee extra motors bij te laten hangen, voor de zekerheid maar feitelijk was dat niet nodig). Na 11 uurtjes vliegen landen we om 12:30 uur lokale tijd in san francisco. We zijn weer terug in de states. Nu nog effe het hotel vinden, stukje met de trein en dan een paar blokjes wandelen. Maar niemand had ons verteld dat we daar omhoog moesten zeulen met de koffers. Al met al viel het mee. (Of toch niet? We waren de enige op de straat die met die koffers aant zeulen waren, mensen stonden ons gewoon uit te lachen. Maar kom.) Nat van het zweet ingecheckt in het hotel vlakbij china town, een klein stukje de berg op. Dit moment is het 16 uur lokale tijd. Bij jullie 1 uur ‘s nachts. Dus voordat wij gaan slapen hebben we er een dagje van ruim 26 uurtjes erop zitten.

alleee, morgen naar alcatras en san francisco verkennen. We kijken er naar uit.
tot de volgende…..

1. Eline:
    20 november 2021
    Veel plezier op jullie langverwachte reis!!
  2. Ingrid:
    20 november 2021
    Sjiek dat je weer gaat bloggen! 👍 Heel veel plezier en bedankt dat we een beetje mogen mee genieten van jullie USA avonturen! 🇺🇸
  3. Johan Ghesquiere:
    Ok. Veel bloggen he
  4. Miranda:
    20 november 2021
    Heel veel plezier, heel fijn dat jullie uiteindelijk toch nog konden gaan en Amerika hebben gehaald! Geniet van jullie welverdiende vakantie!