1e dag

28 juli 2019 - Kronau, Duitsland

Voila beste volgers,

onze reis is gisteren begonnen. Vlug nog even een rondje voorstellen. Wie is wie. De mobilhome (mh) is genaamd de kaya. We hebben er nog een remorque aan vastzitten, ene aanhanger dus ofwel een remorke. In navolging van de maanlanding zullen beginnen met de mannen voor te stellen. Jos is gewoon jos. Jean-paul dat ben ik, volgens paspoort johannes, in de rest van de blog aangeduid als jp. De dames. Lientje, eigenlijk eline, en soms ook aangeduid als mie of mieke door die andere mie. En die andere mie is marleen, soms als mie of mieke aangeduid en ik noem haar gewoon marietje. Tot zover de voorstellingsronde. Lijkt me duidelijk. Vragen? Geen vragen....

gisteren dus de kaya gaan ophalen bij de broer van jos. Eddy en zijn vrouw odette hebben er ruim 3800 km mee gereden, frankrijk, spanje. Samen de kaya gepoest. De binnenkant grondig gepoest maar weinig tijd over voor de buitenkant. Onze straat was omgebouwd tot speelstraat vandaag. Geen verkeer meer toegelaten tussen 12:30 en 15:30 uur. Om even na 12:30 hebben lientje en ikke alles ingeladen in de kaya. Remorke ook al goed vol. Maar we gaan niet teveel meenemen. Op weg naar jos en marleen. Daar verder hun spullekes ingeladen. Remorke gaat nog net dicht. Onze reis kan beginnen. Een trip door 6 landen tot onze eerste camping in umag. Binnen een goed uur hebben we belgie verlaten en via een korte doorsteek door nederland komen we al in land nummer 3. Zitten we eg op op de helft van onze reis. Ongelooflijk..... via aken, koln en hockenheim richting munchen. Aken, file, koln, ik heb al een paar varianten van kolnisch wasser leren kennen in de jaren maar deze variant van kolnisch wasser was nieuw voor ons, regen, regen, regen en nog meer regen. Op weg naar hockenheim. He, moest onze max daar vandaag en morgen geen rondjes gaan rijden op het circuit met zijn vrienden? Ja hoor das dit weekend. Gp von duitsland. Gelukkig was het tijdstip waarop we daar passeerde goed gekozen. Tegen 19 uur, en weinig tot geen verkeer. (Kwestie van goede planning, thx jos!!) onze eerste camperplaats was 20 km na hockenheim. Bad schonborn was het plaatsje voor onze eerste overnachting. Ik had al gezien dat er een heuse beachparty zou zijn in bad schonbron, gemeente kronau. Maar met al die regen en blitsemfliksen toch maar stil ons beddeke ingekropen. Party en beach komt later wel.

Nu vervolgen we onze weg. Zijn om 7:50 vertrokken. Morgen weer meer weer.