Trip down memory lane

3 augustus 2019 - Baska, Kroatië

Beste volgers,

tijd om tijd te maken voor een vervolg op onze vakantie in kroatie.

Vanuit duitsland doorgereden naar flachau, oostenrijk. Veel regen eigenlijk heel veel regen onderweg, en blitsemfliksen. Waarvan ene insloeg in een weiland naast de autoweg. De knal was zo hard dat jos dacht dat iemand tegen het remorke had gereden. Falchau, mooi dorpje, veel bergen maar daar hebben we door de vele regen weinig van gezien. Behalve dat een mooi bergbeekje in ene nacht was omgetoverd tot een wilde waterbaan, een echte bergrivier.

Maar goed, doorgereden naar onze eerste langere stop. Camping park umag. 12 jaar geleden voor het laatst geweest en onze kat knoepie komt van hier. Het eerste dat Lientje herkent is de berg vlak voor de grens tussen slovenie en kroatie. Vorig keer liefst 3 uur moeten aanschuiven, nu waren we minder dan een uur kwijt. Na de grens nog een klein half uurke en we zijn er. We stoppen aan de receptie, weinig is er verandert. We herkennen meteen een aantal dingen aan en in de receptie. Ik meen zelf meisjes achter de receptie te herkennen van 12 jaar geleden. Zou dat kunnen.... Met de camper naar ons plekje gereden, plaat 3362 vlak aan de sanitairblok. Ideaal. Zicht op zee. Eerste avond rondgelopen op de camping. Zwembad is niet veranderd, het zou kunnen dat ze wellicht het water ene of twee keer hebben vervangen maar voor de rest hetzelfde. De piratenboot staat er nog steeds. Dan maar op zoek naar ons huisje van 12 jaar geleden. Ja hoor na effe zoeken terug gevonden. Zou dat kunnen.... De plekjes van de anderen ook snel terug gevonden. Paadje naar de zee, nog steeds hetzelfde. Reed dat treintje 12 jaar geleden ook niet rond op de camping? Zou dat echt kunnen... Winkelke op de camping, nog steeds hetzelfde. Dan maar eerst iets gaan drinken aan de vele barretjes, betalen knoepies only. Nog steeds wordt hier dus betaald met knoepies. Vlug maar wat knoepies gaan halen aan de knoepiesmachine. We vragen ons stilaan af of er achterneefjes of nichtjes rondlopen van knoepie. Het duurt niet zo lang voordat het eerste poesje zich meldt. Klein koppie, ja hoor dit is een achetrneefje van knoepie. (Nou is het ook in een keer duidelijk hoe we aan de naam knoepie komen, dit is namelijk de munteenheid in kroatie). Camping is nig eens uitgebreid, ze was al zeer groot en is nu nog groter geworden. Maar zicht op zee en strand maakt heel veel goed. En istrie is zo'n mooi stukje kroatie. De vele mooie dorpjes zoals, umag zelf, novingrad, pula, porec, rovinj, motovun zijn het bezoeken meer dan waard. Echt wel heel mooi. Zeker weer aan te raden. Maar zoals onze reisgids aangaf, platte rust in Umag.  Rest van de vakantie zal nog veel energie vergen. Dus lekker niks bezocht, veel gewandeld op de camping. Lekker gerust.

voila, nu op weg naar eiland krk. Plaatsje baska. Erg mooi. Wordt vervolgt.

Dobro vece

1. Miranda:
    4 augustus 2019
    Hallo vakantiegangers, fijn dat jullie goed zijn gearriveerd in Istrie, idd zeer mooi, Porec en Rovinj, zijn Ingrid en ik ook eens geweest, hoeveel jaar dat geleden is durf ik hier niet te vermelden, maar sinds die tijd zal zeker wel veel veranderd zijn, haha. Geniet van jullie welverdiende rust en veel plezier op het eiland.
  2. Mia Brands:
    5 augustus 2019
    Geniet van alles Pasop voor muggen want die kunnen gevaarlijk zijn ,
  3. Miranda:
    5 augustus 2019
    Geen last gehad van de storm langs de Kroatische kust? Leuk verhaal trouwens over Knoepie en de andere memories!
  4. Ghesquiere johan:
    6 augustus 2019
    Bijna tranen van heimwee bij het lezen van het verslag...
  5. Mia Brands:
    6 augustus 2019
    De oude Vip kaart van de Giro loterij is niet meer geldig ,Je hebt nu een nieuwe gekregen +gratis voucher voor koffie en koek14 verschillende bonnen geldig tot en met 30 december 2019 ,
  6. Ingrid:
    7 augustus 2019
    Oh ja Porec! Dat is idd een hele tijd geleden! Ik was 17 dus euhh ... ja lang geleden 😉 Kan me nog goed herinneren hoe helder de zee daar is! Prachtig! Geniet ervan en ook van Krk! 👍🏖