Zwitserland doorkruisen

31 juli 2023 - Zwarte Woud, Duitsland

Gutetag beste blogvolgers,

vandaag zwitserland doorkruist in ene lange rit opgedeeld in meerdere korte ritten feitelijk. Het plan was om zwitserland in 1 keer te doorkruisen en dan ergens in zuid duitsland een mooie camping te zoeken. Begonnen aan de voet van de grand marnier die in feite aan de voet ligt van de beroemde galibier. Vandaar richting turijn om dan richting aosta naar zwitserland te rijden. Daar de grens over om dan een stukje gotthardtunnel te nemen om halverwege af te slaan naar de st bernardpas en daar de gd st bernardtunnel te nemen richting het meer van lausanne om dan vandaar via bern uiteindelijk basel te bereiken om in duitsland te geraken. Maar eerst de st bernardpass omhoog. Ik heb mijne app geopend om mijne gsm en we gingen goed omhoog. 1000 meter gepasseerd. 1500 meter, 1600 meter, 1700 meter, bena 1800 meter om uit te komen aan de grand sint bernard tunnel. Was niet goedkoop om er doorheen te rijden maar om daar te geraken was een mooi avontuur. Onze nieuwe camper had helemaal geen moeite om de top te beklimmen. Lekker soepeltjes naar boven gereden en genoten van het fantastisch uitzicht. En de beloning als je de top bereikt hebt is…..dat je ook weer omlaag mag. We zagen vele coureurs ploeteren om naar boven te geraken terwijl bergaf toch veel gemakkelijker gaat. Eigenlijk lekker vlot door zwitserland gereden. Maar waar je vroeger vele koeis zag met koebels hebben we nu geen enkele koei niet meer gezien zonder koebel. Onderweg nog veel geleerd over de smaken van de beroemde zwitsere kazen. Ze ruiken naar kaas en smaken naar kaas was een veel gehoord wetenschappelijk onderbouwd statement.
Een hele mooie camping met het predikaat beste sanitair van duitsland 2023. Hier blijven we een aantal dagen om dan weer verder te rijden naar huis. Lekker gegeten op de camping en het bier smaakte naar meer bier en was lekker. Oppe tijd naar bed maar eerst nog effe een spelletje en deze blog delen.

vele danke en tjusss

1. Jos Mellaerts:
    1 augustus 2023
    Euh de GRAND SINT BERNARDUS he !
  2. Miranda:
    1 augustus 2023
    Mooie tocht! Geniet van de camping, sauna en de omgeving. Laat de beren maar met rust😂