Korte update vanuit Levanto

28 juli 2023 - Levanto, Italië

Hallo volgers,

hier ben ik weer met den volgende blog. Zal een korte worden want niet veel te melden maar een korte blog is ook een blog al zou ik liever een langere blog schrijven maar zoals ik al zei, heb niet veel te melden dus zal ene korte blog worden. Maar ja als ik eenmaal bezig ben kan de blog die kort zou zijn kan die vanzelves wel weer eens lang gaan worden. Alleee we zullen wel zien. Ik denk dat het toch een korte blog wordt vandaag. Wel weer met een prijsvraag, deze keer makkelijker dan de vorige want de jury heeft lang moeten tellen om er zelf uit te komen. Maar straks meer over de prijsvraag.

Vandaag een rustige dag, lekker hard betonbrood gegeten, hard maar wel lekker. Rustig boekje gelezen en daarna beetje stadje ingegaan om te zien of de zee al wat kalmer is en of de bootjes alweer uitvaren. Een heel stuk langs de zee gewandeld maar niks gevonden om te boeken. De zee was veeeel kalmer dan de afgelopen dagen, de mensen konden weer suppe oppe zee, aangename temperatuur van 25 graden en lekker zeebriesje. Het boeken van het bootje was natuurlijk aan de hele andere kant van de zee. Eigenlijk vlak aan onze camping. Naar het meiske toe gegaan en gevraagd of er nog plek was voor een avondbootje naar cinque terre. Jawel, morgen avond is nog plek. Een boottocht van zo’n 3 à 3,5 uur langs de dorpjes met alcoholische versnaperingen aan boord. Mochten zwemkleding en handdoek meenemen om ook nog een zwemmeke te doen tijdens ons tripje. Leuk. Maximaal 12 mensen op boot en morgen om 18 uur vertrekken. Zin in. Cinque terre vanaf de zee moet prachtig mooi zijn. Awel, dat weet ik morgen te vertellen. Terug oppe camping nog iets gegeten en daarna naar de zee om nog een zwemmeke te doen. Bedjes en parasol gehuurd, ideaal. Lekker gezwommen. Nu terug blog aan het schrijven en dan aan avondeten beginnen.

dat was het weer voor vandaag. En nu de prijsvraag. Elke avond drinken we gezamenlijk een beetje plat water zoals we dat hier nu noemen. Voor de goede verstaander, plat water van 42 graden oftewel sambuca.

De vraag van vandaag luidt: waarom serveren de italianen sambuca vaak met 3 koffiebonen in. En wat is de betekenis van de 3 koffiebonen.

caio a tutti.

ps mijn italiaans gaat met sprongen vooruit.

1. Johan:
    28 juli 2023
    Lange vertellinge
  2. Jp brands:
    29 juli 2023
    Ja he. Leuk toch. Ik neem er mijn tijd voor.
  3. Miranda:
    29 juli 2023
    Lang verhaal 😂 en korte reactie op de bonen, volgens Google staan deze voor gezondheid, rijkdom en geluk en in de 2e WO als waarschuwing voor de partizanen dat er undercover Duitsers waren. Fijne dag 😘
  4. Jp brands:
    Heel goed en volledig antwoord. Weer een puntje erbij. Jippie