Pismo beach

7 december 2021 - Malibu, California, Verenigde Staten

Drie dagen LA zijn voorbij. Wat een stad is me dat. De afstanden zijn gigantisch groot. Van malibu beach eerst de bus naar santa monica. We passeren o.a. Bel air.een ritje van ongeveer 45 minuten. Dan de tram naar downtown ook ongeveer 45 minuten.
eerste dag naar universal studios geweest met het treintje de berg op en daarna uiteraard Hollywood bezocht. De walk of fame met zijn sterren doorlopen. Paar bekenden tegen gekomen. Bedoel op de namen van de sterren he. Verder veel tesla’s, Porsches en andere  auto’s. Weer terug, tram, bus en dan thuiskomen. Helemaal poempaf natuurlijk.

tweede dag begonnen met bus, trammetje naar de fabric district in LA. Eens zien voor wat stofkes omdat die gewoon een stuk goeikoper zijn dan bij ons. Maar ook hier weer….. grote afstanden. Dan toch maar een uber gepakt om weg en weer te rijden. En grote verrassing. Blijkbaar mogen alleen chinezen en anderstalige met ubers rijden. Hebben alleen spaanstalige en chinezen tegengekomen  op de ubers. Nog gene tegengekomen die normaal amerikaans sprak. Och ja. Alles went. Aan het einde van de middag trammeke gepakt naar santa monica beach. Laatste stukje van de route 66 te voet afgelegd. Inderdaad de route 66 begint in chicago en eindigt…op de pier van sante monica. Nou ja, er staat een bord dat het einde van de route aangeeft en iets verder staat nog een officieel bord dat het einde aangeeft. Verwarrend. Scheelt toch een goede 10 yards. Heb er niet goed van kunnen slapen. Of was het van de regen die vannacht gedurende een half uur heeft gedruppeld. Eerste regen gezien op onze vakantie. Of beter gehoord want nu is alles weer droog en zonneke schijnt over de stille oceaan. Of is het de grote oceaan of de pacific ocean? Stil is ie in ieder geval niet. De golfjes gaan flink te keer en horen we klotsen tot in ons bed.
vandaag vervolgen we onze trip naar Pismo beach. Een kleine 180 miles met een tussenstop in santa barbara. We rijden langs de pacific highway oftewel highway 1. Die zullen we blijven volgen tot aan ons eindpunt in San Francisco. Maar dat duurt nog een paar dagen. En in Pismo op zoek naar de haaien of waren het walvissen. We zullen wel zien. Moet eerst maar eens fatsoenlijk wakker zien te worre.

aswe internet hebben een volgende keer weer meer weer.

1. Miranda:
    8 december 2021
    Wat een geweldige reis beleven jullie en wat zien en ondernemen jullie veel! Heel leuk om mee te lezen. Fijne vervolgroadtrip op de Pacific Highway 1. Lieve groeten uit Sittard (ook zonnig op dit moment, wel koud, rond de 5 graden).
  2. Jos Mellaerts:
    9 december 2021
    jaat in LA zijn de stofkes wreed goedkoper ! :-)
  3. Jp brands:
    9 december 2021
    Jaat en nog ook eens het laatste van de rol voor een prikje meekrijgen……
  4. Ingrid:
    9 december 2021
    LA lijkt me ook fantastisch! Wel jammer dat alles zo ver uit elkaar ligt maar dat mag de pret niet drukken. En oh ja Porsches rijden ook rond in Sittard hoor 😅