Italië 2023

15 juli 2023

Vandaag onze eerste dag op reis. We zijn vertrokken en aangekomen. Onderweg nagedacht over wat we allemaal vergeten waren mee te nemen. Het viel deze keer wel mee eigenlijk. Normaal kunnen we al na een paar km  een tiental dingen opnoemen die we vergeten zijn. Nu duurde het best lang ( tot in d’ardennen) voordat Lientje blij riep: “ik weet wat we vergeten zijn”.  Nou ik hoop dat het brood dat we gisteren gekocht hebben zal smaken bij de buurtjes die weer zo goed zijn om bij onze afwezigheid onze poesjes te verzorgen. Via België, duitsland naar frankrijk. Boodschappies gedaan in duitsland. Veel drank en drinken meegenomen voor onderweg. Nog wat gedronken in frankrijk voordat we via een lange omleiding op onze eerste bestemming aangekomen zijn. In de buurt van Strassbourg, een dorpke genaamd wassalon of zoiets. (Eerste prijsvraag, wat is de echte naam van het dorpje in de buurt van Strassbourg waar we verblijven dat lijkt op de naam wassalon). Daar gegeten van de Griekse salade die Lientje thuis al gemaakt had samen met een Duitse wurst en een glaasje prosecco als aperitief. Na een mooi maar kort onweer is het heerlijk afgekoeld en gaan we vroeg slapen om morgen door te reizen naar Zwitserland.

Ben benieuwd of iemand de prijsvraag gaat raden. Veel succes in ieder geval.

tot morgen of iets later.

1. Schone zussie:
    15 juli 2023
    Niet lang moeten zoeken, ik vermoed schönhausen
  2. Johan Ghesquiere:
    Wordt moeilijke kwis zunne
  3. Jp:
    16 juli 2023
    Jaat is geen makkelijke kwis.
  4. Jp:
    16 juli 2023
    Nope. Niet schonhausen. Wel goed gevonden. Laten we zeggen dat de eerste 3 letters van wassalon overeen komt.
  5. Kirsten:
    16 juli 2023
    Ik weet het denk ik omdat de eerste 3 letters goed zijn ik denk in Wasselonne.😄 Wat win je als je de prijsvraag goed is 😉
  6. Jp:
    16 juli 2023
    Jaaa we hebben een winnaar. Wasselonne is juiste antwoord.
    Kirsten heeft al 1 pnt. Je hebt de prijsvraag gewonnen maar nog niet de hele quiz.
    Houd de blog maar in de gaten. De winnaar krijgt een schoone 1e prijs.
  7. Kirsten:
    16 juli 2023
    Jippie😁🥳Ik zal de blog in de gaten houden 😄
  8. Ingrid:
    20 juli 2023