Toscane 2018 dag kweethetnietmeer

14 augustus 2018 - Rome, Italië

dag volgers,

Dat we bijna niet meer weten welke dag we zijn betekend dat de vakantie zeer geslaagd is.

Na een reis vanuit lago trasimeno zijn we in eergisteren in rome beland. Ze zeggen wel dat alle wegen naar rome leiden maar de weg die wij hadden genomen was wel heel slecht. Waarschijnlijk sinds de romeinse tijd weinig onderhoud aan gepleegd. Maar we zijn er geraakt. Dachten dat we wel genoeg heuvels hadden gezien en op hadden gelopen dus we waren blij en gelukkig dat de camping in rome......ook op een heuvel ligt. 68 trappen omhoog maar wel een bus voor de deur. Maar we hebben een mooi plekje, je hoort ons niet klagen.

Eerste dagje rome. We nemen de trein voor enen euro naar termini om daar onze 48 uur openbaar vervoer kaarten te kopen. Van daaruit naar al lopend naar het colosseum gelopen. Want waarom zou je me de metro gaan als je ook kan lopen. Blijft  een indrukwekkend gebouw. Was inmiddels bijna 10 jaar geleden dat we dit gezien hadden. Helaas te weinig tijd om nog naar binnen te gaan. Zou binnen een uur sluiten en stond nog een flinke wachtrij. Doorgelopen naar circus maximus. Circo massimo voor de italiaanse vrienden onder ons. Helaas mochten we niet naar binnen. Er was de dag ervoor een concert en ze waren de rommel en rotzooi aan het opruimen. H ja wat we tien jaar geleden geleerd hebben van rome...niet teveel op voorhand plannen. Er komt altijd wel iets tussen. Ok toch wat fotokes kunnen maken. Dan maar op zoek naar het restaurantje dat we al vaker hadden gezocht. Zouden we het terug gaan vinden. Goed eten, een zingende papa en erg gezellig en lag achter het colosseum in de wirwar van straatjes. Das wat we nog wisten van het restaurant. Ik was er van overtuigd dat we het gingen terug vinden. Zoeken, lopen, proberen te oriënteren. Daar moest het toch ergens zijn. Aan die kant van de grote weg dacht ik. Kom aan, waar is dat restaurant, of zou het inmiddels gesloten zijn???? Bestaat het nog.??? Ik ga nog even in dat straatje kijken. Daar moet het zijn. Inmiddels iedereen al hongerig en hadden dorst. Nope, we gaan het niet meer terug vinden. Dan maar het volgend restaurantje in die zijweg nemen. Deze nemen we dan maar. Lientje kijkt naar binnen. He, nee, dat kan niet, is dat 'ons' restaurant. Twijfel, ja, terras zag er wel anders uit maar binnen kwam het wel redelijk bekend voor. Waarschijnlijk nieuwe eigenaars of zoiets. Opeens zie ik een grijze iets oudere man. Hij ko t naar buiten en begint te zingen. Yup ons restaurantje terug gevonden. Geweldig. Zoals we gewoon waren hielp de patron ons met kiezen. Jij neemt dat jij neemt dat, dat is iets speciaals voor jou. Liedje zingen. Superrr. Meer moet dat niet zijn. Heerlijk gegeten en met een goed gevoel terug naar  camping. Moe maar voldaan nemen we de 68 trappen omhoog. Pffff, onze eerste dag rome zit erop, nou ja half dagje rome half dagje rijden.

Gaan slapen en morgen hele dag rome.

Ps. Op het moment dat ik dit schrijf ligt die dag inmiddels al achter ons. Misschien dat ik daar straks meer over ga vertellen. Nu eerst ontbijtje van onze derde dag rome. Beetje gaan plannen wat we gaan doen.

Ciao

1. Johan Ghesquiere:
    14 augustus 2018
    Is dit het restaurantje waar we samen eens hebben gegeten? Wel in het vervolg een belletje naar opa Johan hé. Weet het nog zijn zunne....
  2. Jp brands:
    14 augustus 2018
    Ja denk idd dat wij daar ook eens samen zijn gaan eten. Ken je de naam nog van het restaurant? Ik dacht het ook makkelijk terug te kunnen vinden.
  3. Mia Brands:
    14 augustus 2018
    Wat leuk dat jullie toch nog dat rerstaurant hebben terug gevonden ,
  4. Ingrid:
    17 augustus 2018
    Klinkt goed! Zo hebben wij in Rudesheim Hannelore ooit eens ontdekt ook met life muziek en veel vermaak 🤣 Dus wie ooit in Rudesheim komt ff naar binnen bij Hannelore 🔝