Toscane 2018 dag 5

5 augustus 2018 - Sarteano, Italië

Buongiorno principessa,

Nadat we afscheid hebben genomen van onze spaanse vriendin begon ons dagje door het prachtige toscanie. De chianti route. Strade del vino. Man wat is dat prachtig. Echt met geen pen te beschrijven. Blij dat het met de ipad mss gaat lukken.

Vertrokken van firenze richting Greve in chianti. Rond 10:30 onze eerste wijnproeverij bij castello vicchiomaggio. Ene rose en ene rode. Mmmmmm best wel heel lekker. Fleske rose meegenomen. Door de toscaanse heuvels met echt prachtige vergezichten (ik raak daar echt wel emontioneel van..) richting radda in chianti. Verschillende wijnboerkes tegengekomen maar vaak te moeilijk bereikbaar met de mobilhome. Op een gegeven moment olio e vino bordje tegengekomen. Een landweggetje leidde ons naar ene wijn en olijf boer. Osteria dell' acquolina. Wat een rust en weer dat prachtig vergezicht. Trattoria toscana di classe, un panorama di sogno, per un menu di sogno. Fleske rode wijn, pasr heerlijke hapjes eneen stel poezekes. Meer moest dat niet zijn. Oh ja, hingen een paar trosjes druifjes iets verder op. Ik dacht gelijk om die eens te gaan proeven. Onder luidde aanmoedigingen van de boer mocht ik wat druifjes plukken. Wat waren die verrukkelijk lekker zeg. Zoveel smaak. Net als de hapjes en de wijn. Eg geweldig. We vervolgen onze rit naar gaiolo in chanti. Nog steeds op de sr 222 voor wie wil volgen. Jos heeft zich vermaakt met alle bochtjes en bergjes. Verder naar loro cufferina en een klein weggetje richting Arezzo. Buongiorno principessa!!! Wel intussen meer dan 40 graden buiten maar toch de berg beklommen richting Arezzo. Piazza grande blijft toch een geweldig mooi plein. Eigenlijk wel jammer van antiek markt op het plein. Nam veel charme weg maar toch de plekjes van de film kunnen terugvinden. (Rara welke film @johan, jij mag nu effe niet meedoen ;-) ) het is reeds 17:30 als we richting onze camping in sarteano vertrekken. Een bergdorpje, mooie grote camping, veel nederlanders, drie zwembaden en grote rustige plekjes, we hebben bijna geen last van de werkmens die ene boom aan het omzagen is. Lekker rustig dus. Dadelijk nog de camping verkennen en dan spelletje spelen. Oh ja gratis wifi over de gehele camping. Fotos zullen volgen als iedereen van de wifi is. Had ik mijne laptop maar mee. Had ik dat vluggekes kunnen regelen......helaas.

Valt er nog meer te vertellen over de chianti route. Nope, gewoon zelf ene keer ondernemen. 130 km hebben we gereden door ons prachtige toscanie en d chianti route. De laatste 70 km naar sarteano niet meegerekend.

Ben wel benieuwd wie als eerste de naam film weet!!

Caio

1. Johan Ghesquiere:
    6 augustus 2018
    Popol stuur eens uw reisblog naar moeke, ze snakt er naar..
  2. Mia Brands:
    6 augustus 2018
    Geniet van het mooie reis programma,
  3. Ingrid:
    17 augustus 2018
    Klinkt goed die Chianti route 🍷
    Heb nog wat verhaaltjes in te halen want ook in Oostenrijk bij der Plattner op 1800 meter meer ohne wifi dan jawohl wifi 😜