Toscane 2018 dag 6

7 augustus 2018 - Sarteano, Italië

hoihoi,

We zijn weer terug. De eerste avond meteen een goede beurt gemaakt bij de meisjes van de bar. Na een verkenning van de camping nog iets gaan drinken aan de bar. Biertje, cola'tje, nog een light cola'tje en een chocomelk. Koud graag. He koude choco, genen warme. Nee koude choco. Meiske geeft de bestelling door. Koude choco. Komt een ander meije erbij. Een koude choco gene warme, hoe moet ik die maken? Echt? Ene koude chocomelk hadden ze nog nooit gemaakt. Hebben chocomelk in een shaker gedaan en daarmee een paar minuutjes geshaked. Iedereen aan het lachen. Was een zeer geslaagde welkom. Ze zullen ons wel herkennen als we daar nog iets gaan drinken.

Gisteren lekkere rustige dag al was de aquagym van 45 minuutjes best vermoeiend op het heetst van de dag. Omdat er geen campingwinkeltje is gisteren op zoek geweest naar de coop een paar 100 meter buiten de camping. Uitgebreid en hebben onze broodjes kunnen vinden voor ontbijt. Nog wat fruitjes meegenomen, nectarines en ene ananas. Hebben wel gene ananas snijder in de camper zei marleen nig maar ik heb die gisteren met een broodmes toch vakkundig in stukjes kunnen snijden. Jammie, altijd lekker ene ananas. Oh ja, een metertje buiten de camping staat een boer zijne pommodori te verkopen. Zoals ik al zei, een rustige dag met nog een zwemmerke in de namiddag. Rond 19 uur vertrokken naar het stadje. Een leuk klein en gezellig middeleeuws stadje met mooie middeleeuwse weggetjes en middeleeuwse huisjes en middeleeuwse autokes en af en toe middeleeuwse mensjes. Toch een leuk restaurantje gevonden op een middeleeuws pleintje. Onder middeleeuwse boompjes. Gelukkig was het eten niet middeleeuws maar erg lekker. Alle vier ene pizza, jammer dat de borden te klein waren voor de pizza. Of was de pizza te groot? Voor sommige onder ons in ieder geval wel. Tijd voor een dessertje. Oeioei, nog meer alcohol. Heeft er ene goed kunnen slapen. Gelukkig geen pijn aan zijn haar deze ochtend.

Een leuke dag alweer dus reeds.

Caio

1. Johan Ghesquiere:
    7 augustus 2018
    Goeie dag

Jullie ligt super om het volgende de bezoeken:

Montalcino, gekend voor Brunello wijn
    Vallei, cipressi di san quinico d'orcia 1000den foto's worden hier genomen voor zijn prachtige landschappen met cipressen.

Montepulciano

ZEKER DOEN
    Monteriggioni
    En goed van eten.

Groenten uit Izegem en aan iedereen
    Johan
  2. Jos Mellaerts:
    7 augustus 2018
    Ja Paul, we gaan toch moeten toekijken op het drank gebruik van onze dames want sinds die koude chocomelk.... :-)
  3. Miranda:
    8 augustus 2018
    Ja ja, la vita e Bella (ik zie de zak drop tzt wel tegemoet). Montepulciano is idd ook prachtig, goeie reistip. Maar jullie hebben al prachtige steden gezien en cultuur gesnoven, en het eten en vooral drinken wil ook wel lukken, begrijp ik. Nog heel veel plezier met alles en succes met de nauwe wegen en bochten aan de chauffeur!
  4. Mia Brands:
    Bedankt voor bellen ,Maar ik was weer jatzen ,