Toscane 2018 dag 7

8 augustus 2018 - Sarteano, Italië

dag 7,

Excursie naar dorpie Sarteano vanuit de camping gedaan. De gids, laten we haar voor het gemak sara noemen, wist ons heel veel te vertellen over het dorpje. Kerkje in kerkje uit, 2000 inwoners met drie kerkjes en een castello en ene paus. Sara vertelde dat de paus pio den derde voor maar liefst 26 dagen paus was geweest. Was ook nog al wat klimwerk. Een prachtig dorpie. Boven aan het kasteel een prachtig uitzicht over de vallei. Overmorgen is er een excursie naar het kasteel gepland. Waarom we eigenlijk hadden deelgenomen aan de excursie was de wijn- en streek producten proeverij. Maar ja, zoiets zet je natuurlijk niet in ene blog. Hapjes waren heerlijk en de wijn was heel goed. Meteen goede inkopen gedaan in het winkeltje. Was best grappig. Ik ging truffel afrekenen en manneke achter de kassa vroeg mij hoeveel het koste. Verder wat prosciutto, worstjes, kruidjes en honing met truffel en natuurlijk maraschino. Voor bij de ananas te kappen. Mmmmmmmm lekker. Was wel nog een tour om de berg af te geraken Trouwens we zitten hier op 530 meter boven nap.

Daarna onze zelfgemaakte blokjes afgebakken. Recept staat op facebook. Schijfje ham, kaas, ham, kaas, ham, kaas ingepakt in aarpelpuree, in de chappeluur en dat gebakken in de olijfolie. Mmmmmm lekker. En niet veel werk aan gehad. Binnen een paar uurtjes hadden we een blokje of 29 gemaakt. Mmmmmmm lekker, maar dat had ik al gezegd.

Verder niet veel meer gedaan. Nog effe vertellen dat we om 7 uur 's morgens worden gewekt door ons pastoorke die dan al vroeg voor de eerste keer met zijn klokken begint te spelen. Daarna om 9 uur nog ene keer. Kunnen er de klok op gelijkt zetten.

Ciao

1. Jos Mellaerts:
    8 augustus 2018
    Wat betreft die blokjes.... beste volgers, je kan deze gewoon bij JP bestellen, hij is er super handig in en in een wip heeft hij ze zo klaar :-) :-) :-)
  2. Johan Ghesquiere:
    8 augustus 2018
    ....kruidjes kopen...., we mogen ons dus aan een pittig bbq verwachten.
  3. Mia Brands:
    9 augustus 2018
    Die blokjes komen we wel eens proeven ,Wat moeten ze kostte per stuk ?
  4. Miranda:
    9 augustus 2018
    Ja, dit schept weer verwachtingen voor de volgende BBQ. Heerlijk genieten!