Death valley

25 november 2021 - Amargosa Valley, Verenigde Staten

Gisteren 5 uur stilgestaan op de highway 395. Een groot ongeluk gebeurd met een vrachtwagen. Helemaal uitgebrand. Helaas daarom onze camping niet meer kunnen halen dus gezocht naar een campground een paar miles buiten death valley. Dus door het pikkedonker met een camper door de bergen was gene senicure. Maar op die campground, die dus meestal gratis zijn, hadden wij de grootste. Geslapen onder een prachtige sterrenhemel. Vandaag doorgereden naar death valley. Eerst visitors center bezocht in furnace creek. Onder een stralende zon en helderblauwe hemel bij een graadje of 21 om 10 uur in de ochtend onze annual pass gekocht voor de national park bezoeken.  Vandaar naar zabriskies point. Een mooi uitzicht over death valley vanuit een bergpunt. Helaas konden we met ons beest niet naar dantes view. Dit is naar het schijnt een unieke kijk op de valley boven in de bergen. Maar ons beest van 30 feet mocht die berg niet beklimmen. Daarna weer een stukje terug om badwater road te nemen. Een tocht van ruim 65 miles door death valley naar shoshone city. Gestopt bij badwater, een grote zoutvlakte bij een temperatuur van 25 graden. Jos en ikke zijn een heel stuk de zoutvlakte opgelopen in t-shirt en korte broek. Daarna  doorgereden naar shoshone. Een indianenvolk in een klein dorpje van 35 inwoners. Daar een koffietje gedronken en iets gegeten waarna we doorgereden zijn naar de camping die we de dag daarvoor niet hebben kunnen halen. Btw vandaag is het thanks giving in de states. Je raad dus al wat we vandaag hebben gegeten in het hotelleke dat bij de camping hoorde. Jawel…..kallekoen met veeel gravy, boontjes, aardappel pratsj, zoute aardappel met marshmellows, een desertje en drinken voor precies 18,95 dollar pp. en ja hoor, Amerikaanse porties. Een halve kalkoen per persoon die wel niet op kregen opgegeten, kwam meisje nog vragen of we desertje wolden of dat ze dat maar gelijk zou inpakken. 4 keer inpakken aub. Nog doggiebags gevraagd en die gevuld met de kallekoen die over was en de rest van het eten. Heel mooi dagje geweest. Morgen eerst hoover dam bezoeken en dan door naar las vegas. Daar blijven we 4 nachten waarvan twee in het Wynn resort midden op de strip.
later meer weer over sin city.

1. Miranda:
    26 november 2021
    Prachtige foto's! Als jullie vandaag nog langs Father Crowley vista point komen, even uitstappen. Grote kans dat je daar de straaljagers door de canyon ziet gaan, worden vaak oefeningen gehouden. En dan op naar Viva Las Vegas!
  2. Johan Ghesquiere:
    26 november 2021