Zion National Park

30 november 2021 - Mount Carmel Junction, Verenigde Staten

Vandaag sin city achter ons gelaten. Nog eerst wat boschappies gedaan bij de wallmart, getankt en door niemandsland richting Zion National Park gereden. Veel bergen, mooie canyons en riviertjes. Aangekomen in de namiddag in Zion Park. Met de camper door het park gereden al konden we vanwege de hoogte van ons beast niet de gehele route nemen. De hoofdweg mochten we blijven volgen tot aan de tunnel. Deze tunnel werd speciaal voor ons afgesloten voor tegenmoet komend verkeer. Tunnel was 13 feet hoog in de midden en ons beast is 12 feet. Genoeg speling als we in het midden van dee weg bleven rijden. Weer erg vriendelijke mensen. We moesten even wachten totdat het verkeer aan de andere kant van de tunnel on hold was gezet. Effe met ranger meisje gesproken die contact had met de andere kant van de tunnel. Kijk zei ze daar zijn een aantal mensen aan het klimmen tegen de steile wand aan. Was een spektakel stuk van die mensen. Ik heb er foto’s van genomen. Ze moesten als ze boven waren dezelfde weg terug nemen. Wij vroegen ons af hoeveel doden er zouden vallen met dergelijke klimmen. Dus meteen gevraagd aan ranger meisje. Ah zegt ze vorige week is er nog een dooie gevallen hier in het park met het rotsklimmen. Oeiaaaa. En toen mochten we de tunnel inrijden. “Midden van de baan blijven Jos” geen problemen verder. Nog op een paar plaatsen gestopt om foto’s te nemen. We zitten op dit moment in staat Arizona waar het een uur later was dan in Nevada waar we vandaan kwamen. En de weg sloot om 4.30 pm dus erg veel tijd hadden we helaas niet. Maar we waren op tijd uit het park en vandaar doorgereden naar een rv campground. En dat is waar we nu zitten. Betalen bij shell tankstation, hier hebben we water, stroom (30 of 50 ampere) en afvoer. Zelfs internet is hier aanwezig tussen de bergen. Ja logisch anders had ik deze blog niet kunnen posten. Mensjes in tankstation vroegen waar we vandaan kwamen….Belgium antwoordde wij en hun meteen heyyy coool. Leuke en vriendelijke mensjes.
morgen doorrijden naar de horse shoe bend van de mighty colorado river en tegen de middag naar de grand canyon.

morgen weer meer weer als we internet hebben..

cu all folks!!!!

1. Miranda:
    1 december 2021
    Leuk verhaal weer, en mooie dingen gezien. En rotsklimmen is heel gevaarlijk, Erik nog iemand gered op de Half Dome in Yosemite, vrouw op de rots geklommen met kindje voor mooie selfie, bijna een killer selfie geworden. Ook uitkijken in de Grand Canyon, ik weet de getallen niet meer, maar veel. Mensen onderschatten de gevaren! Maar goed, wil de pret natuurlijk helemaal niet bederven en wens jullie vooral veel plezier en genieten!
  2. Ingrid:
    1 december 2021
    Super leuke foto's uit Sin City (voor jullie is het tegendeel bewezen met het winnen in het casino; geweldig). Veel plezier in Zion!