Orta san giulio

18 juli 2023 - Pella, Italië

Hallo hier zijn we weer met onze blog.

Orta san Giulio is een klein dorpje van goed 1200 inwoners. Steile weggetjes een marktplein met 16 en 17 eeuwse gebouwen. Een gedeelte is zelfs Unesco werelderfgoed. Alhoewel dat dit niet heel veel meer betekend. Morgen  gaan we naar het marktje omdat er morgen markt is op het marktplein. Misschien dat we het toeristentreintje gaan nemen om naar de Unesco gedeelte te gaan boven oppe berg. Of anders gaan we met bootje varen naar ander eilandje in ons meer. Vandaag zijn Lientje en ik naar station gewandeld. Poehoe was een forse klim. Maar aangezien we donderdag naar Milaan willen gaan met de trein moeten we dat we eerst onderzocht hebben. Laatste trein vertrekt om 8u04 richting Novara om van daar over te stappen naar Milaan. Een anderhalf uur met de trein, 71 km ongeveer. PRijs zal 9 euro pp zijn. Uiterlijk om 7 uur vetrekken naar station om in restauratie onze kaartjes te kopen. We zijn nog nooit in Milaan geweest, we zijn dus wel benieuwd.
na 21 uur wel last van muggen, maar ja, water warm weer resulteert in veel muggen. Gek genoeg pas later op de avond. We meppen er op los. Zelf onze citronnella kaarsjes werken dan niet meer.
Gisteren uitgerekend hoeveel muggen er zullen sterven als ieder mens op deze aardbol 2 muggen per dag zou door slaan. Dat is dat ook meteen de prijsvraag van deze blog. Hoeveel muggen sterven jaarlijks als ieder mens 2 muggen per dag zou doorslaan.  Wie er het dichts bij is verdient een punt.

alleee morgen kunnen we meer vertellen over het dorpje en zijn marktplein.