Vertrokken

24 juli 2023 - Novara, Italië

Deze morgen heftige regen. We hebben alles ingepakt en zijn vertrokken.

Wat onthouden we van lago d’orta:

• prachtig meer
  • zeker niet toeristisch
  • lekker temperatuur van het water.
  • lekker rustig
  • mooie camping, vriendelijk personeel, goed en goedkoop campingrestaurant
  • super plekje aan het meer.
  • de nieuwe bbq is toppie voor oppe camping (zie foto’s)
  • we bijna niks vergeten hebben van thuis uit behalve een koor en een kerntemperatuurmeter
  • we noch een koor noch een kerntemperatuurmeter konden kopen in orta san giulio
  • maar dat we ervaring genoeg hebben om toch juust op tijd het vlees vd bbq te halen
  • dat 2 km wandelen in orta san giulio niet gelijk is aan 2 km wandelen bij ons
  • Orta is het dorpje, san giulio het eilandje met kerk en ouwe gebouwen
  • we veel drinken drinken en eten eten
  • dat we meerwater hadden en nu hebben we minder water (jaja een doordenkertje)
  • dat de bikini-dag goed bevallen is, zeker voor herhaling vatbaar
  • dat er veel wordt ge-supd op het meer.
  • dat wij nog geen sup board hebben, we hebben wel diepe soep bo(a)rden
  • dat we zeker een sup board gaan kopen
  • dat milaan een mooie stad is
  • dat mijn Italiaans met de dag verbeterd, alleen nog beetje werken aan de uitspraak.
  • lientje veel heeft kunnen zwemmen
  • Dat we al heel goed geaclimatimuseerd zijn (Of zoiets en dat ik verder geen moeilijke woorden meer ga gebruiken)
  • dat de quiz goed verloopt, nog niet iedereen doet mee maar dat kompt wel
  • dat ik geen idee hep wie aan kop staat van de quiz maar dat weten jullie wel.
  • iedereen zijn eigen punten bijhoud zodat daar geen ruzie van kompt. ;-)
  • de fles sambuca en die andere gele limonaad al ver op zijn

voila. We zijn nu onderdbane naar cinque terra. Bewolkt weer met veel wolken maar we zijn op weg naar de zon. We rijden over de nieuwe brug in Genua. (Denk ik toch). Heel benieuwd wat de camping gaat brengen en zien of we mooie foto’s kunnen maken van cinque terra.

ciao

1. Miranda:
    24 juli 2023
    Succes met de reis! En een opblaasbaar supboard schijnt ook goed te zijn (en makkelijk op te bergen). Veel plezier!😘
  2. Jp:
    25 juli 2023
    Ja een opblaasbare zie je hier heel veel. Ook veel makkelijker om mee te nemen.
  3. Ingrid:
    24 juli 2023
    Sjiek weer lekker een plekje aan de kust? Heel veel plezier bij gedeelte 2 van de reis! Hier heeft het vandaag af en toe ook heel hard geregend (was mooi poets weer 😂)!
  4. Jp:
    25 juli 2023
    Ja inderdaad. Beetje zeepsop en de ramen en klaar….. hahahaa