Toscane 2018 dag 1

31 juli 2018 - Schwarzach, Duitsland

Beste mensen,

Eerste dag aan het uitzweten. Zo dadelijk ene hefe weizen gaan drinken in de biergarten. Meer moet dat niet zijn. De moinkballs zullen blij zijn dat ze mogen zwemmen in het koude bier. Tot zover onze eerste dag.....

Ja zo gaan de volgers vlug weglopen.

Allee dan..onze eerste dag. Deze ochtend rond 7:40 vertrokken na de laatste dingetjes te hebben binnengedragen in de kaya. (Jaja dat is onze camper). Niks vergeten, mooi, onze vakantie kan beginnen. Na 10 minuutjes kwam Marleen erachter dat ze de aftersun vergeten was. Geen probleem, lientje had genoeg mee. Paar minuutjes later, ijsblokzakjes. Damm vergeten, lientje.....heb je de grote wasknijpers meegenomen, ehh precies jullie raden het al ..... vergeten. Ah ja lippenbalsem ook niet ingepakt en dus vergeten. Ben ik nog iets vergeten dat we vergeten zijn. Ik zou het niet weten. Bwoaa valt dus al met al goed mee voor een eerste dag.

Waar was ik ook alweer gebleven, ah ja vertrokken om 7:40 uur. Schiet lekker op, weinig verkeer, ene stop gemaakt voor aken en nog ene keer stoppen en tanken achter aken. Rond 15:00 uur aangekomen op onze eerste standplaats.ruim 475 km gereden. Genoeg voor ene dag. De buitentemperatuur inmiddels gestegen tot 40 graden. Eventjes iets drinken in de schaduw. Rond 17 uur komen de zeer vriendelijke eigenaars, laten we ze voor het gemak even Heidi en Peter noemen. Peter verteld ons wat er te doen is, een wildpark in de buurt, een biergarten, een sanitairblok. Allemaal goed verzorgd en proper. Daarna de moinkballs in de oven gezet en samen met de coleslaw was het heerlijk eten. Effe blog schrijven en dan naar de biergarten voor die hefe weizen.

Morgen vroeg weer op voor de reis naar innsbruck.

Grussgot

1. Miranda:
    1 augustus 2018
    Hee, wij zijn al bekend met de moinkbals , heel lekker, ook de coleslaw. Hele goede vakantie en ries, jullie zullen inmiddels wel in Inssbruck zijn geweest. Onze computer is heel sloom, dus die heeft het volgende reisverhaal nog niet geupload. Te warm waarschijnlijk, net zoals bij jullie. Laat het jullie allemaal smaken en goed gaan!

Hartelijke groet van Pim, Erik en Miranda
  2. Miranda:
    1 augustus 2018
    En lippenbalsem en wasknijpers hebben ze vast onderweg ook wel ergens.......
  3. Johan Ghesquiere:
    1 augustus 2018
    Met plezier verslag gelezen, alleen wist ik niet waar "aken" lag.
    Aken en Aachen wel, maar gevonden. Kwestie van aandachtig lezen.
    Johan
  4. Ingrid:
    1 augustus 2018
    Hilarisch maar laat die lekkere moinkballen maar zwemmen! Goede reis en geniet ervan! Je zussie
  5. Mia Brands:
    1 augustus 2018
    Ik wens jullie een hele goede reis en geniet er van ,Liefs Mam,
  6. Levi Ghesquiere:
    1 augustus 2018
    Iedereen vergeet wel iets op reis. Volgende keer een checklist maken hé. Nog een goede reis!