New York dag 2

27 april 2018 - New York City, Verenigde Staten

Dag allemaal, dag 2,

Met enige vertraging dag 2 van onze reis.

We hebben de jetlag achter ons gelaten. Een goede nachtrust en allemaal wakker geworden een kwartier voor de wake-up call van 7:00. Een american breakfast en daarna om 8:30 richting de bus. onze eerste stop was aan de hudson river. We gaan bootje varen. Indrukwekkend om down town vanaf de boot te ervaren. Jammer dat het regent op de boot. Een stevige wind maakt het best fris maar om mooie fotos te maken zijn Kirsten, Lientje en ik toch naar het sundeck geklommen. Weinig sun wel mooi uitzicht. We varen langs de freedom tower richting vrijheidsbeeld. Vanaf het water is het duidelijk dat de freedom tower overal bovenuit steekt. Mooi. We varen verder naar het vrijheidsbeeld. (Kirsten kan deze wegvinken van haar bucketlist.) ondertussen geleerd van een zeer enthousiaste gids dat het vrijheidsbeeld 'kijkt' richting haar evenbeeld in Parijs. (Is iemand dat evenbeeld van het vrijheidsbeeld in Parijs al eens tegengekomen of weet iemand waar dit staat????) Kirsten en ikke voegen ons na het maken van vele fotos weer bij lientje middecks. Het enthousiaste gidsmeisje houdt ons goed bezig en verteld veel over de immegrants en de oude gebouwen die nog steeds te bezichtigen zijn. Einde boottocht in zicht. Terug naar de bus alwaar Wil ( een hottie volgens de dames) onze gids voor de volgende dagen wordt voorgesteld. Een jonge gast uit antwerpen, acteur en gids tegenlijk. 2 jobs om toch maar te kunnen overleven in NY. Op weg naar het zuidelijkste puntje van manhattan. Downtown dus. Nu pas wordt het duidelijk hoe hoog de wolkenkrabbers echt zijn. Ze doen hun naam echt wel eer aan. Sommige verdwijnen idd in de wolken. Wil kan goed en veel vertellen. Op een voor hem kenmerkend rustig NY's tempo rennen wij achter hem aan. Gelukkig stopt hij geregeld om een en ander te vertellen. Voor een antwerpenaar doet hij dat niet slecht ;-). Aangekomen voor ground zero voel ik toch wel een koude rilling over mijn rug gaan. Je kijkt omhoog naar de freedom tower en je beseft hoe klein je bent t.o.v al die reuzen om te heen. Eerst binnen in de occulus en daarna buitenkomen waar ooit de twin towers stonden. Een prachtig momument als nagedachenis aan alle slachtofders. Indrukwekkend. ( Kirsten's bucketlist heeft er weer een vinkje bij). Na een kwartiertje rennen we weer achter Wil aan richting Wall street. Veel verteld onderweg. Zeer interessant allemaal. And money is comming to me. Ik heb de kloten van de stier aangeraakt.

Na de lunch in little italy met de metro naar Brooklyn. Via de brooklyn bridge weer terug naar manhattan. Een flinke wandeling van ongeveer 1 mile over deze beroemde brug. We zijn weer down town. Daar de metro gepakt richting times square. (Kirsten heeft alweer iets af kunnen afvinken) vele indrukken, vele lichtjes en geeindigd in hard rock cafe. Groot, indrukwekkend en een mooie winkel alwaar de dames hun eerste inkopen hebben gedaan. Via de sketchers winkel. ( weer de creditkaart bovengehaald)  naar de m&m store ( nog niet binnen  geweest) maar ons restaurant was daar in de buurt. Na het diner voldaan vertrokken naar ons hotel....einde dag 2.

Vandaag geen fotos. Deze staan nog op fototoestel. Had den ipad niet mee. Jammer maar fotos volgen wellicht later nog. Nu effe verder gaan slapen voor de wake-up call me wakker maakt voor dag 3.

1. Mia Brands:
    28 april 2018
    Geniet er van dit is allemaal geweldig en indrukwekkend ook voor Kirsten ,
    Lieve groet Oma
  2. Jos Mellaerts:
    28 april 2018
    Mooi verslagje. Wist je trouwens dat in die Hudson River ooit een Boeing een geslaagde noodlanding heeft gemaakt met honderden passagiers aan boord !? Wat betreft dat beeldje, ik denk dat ik dat gezien heb toen ik jaren geleden voor mijn werk in Parijs verbleef. Als ik het goed voor heb stond dat in de buurt van de Eiffeltoren en het midden van de Seine maar zeker ben ik niet meer :-) Veel plezier nog, veilige reis terug en groetjes aan Lientje en Kirsten.
  3. Johan Ghesquiere:
    29 april 2018
    Ale foto's natuurlijk welkom.
  4. Ingrid:
    29 april 2018
    Hahaha je schrijft zoals je praat! Top! Val bijna van de bank van ut lachen! Zijn er ook foto’s van Wil en die andere hottie? De volgende keer gaan we mee! Wat een belevenissen! Geniet ervan 😘
  5. Lientje:
    30 april 2018
    Ja Jos, dat heeft Will in geuren en kleuren verteld, van die landing op de hudson river. Dat diene piloot daarmee alle mensen in zijn vlieger hun levens heeft gered. En het eerste wat de politie deed toen ze eraan kwamen, was de piloot oppakken. Je mag niet landen op de hudson river.
  6. Miranda:
    7 mei 2018
    Enigszins late reactie van mij ivm mijn eigen meivakantie: het Franse vrijheidsbeeld staat idd op een eilandje in de Seine....